Het is niet waar dat alles wat is gezegd, al is geschreven. Technologie is ontzettend veranderd, ideeën zijn veranderd en de denkwijze van hele naties is veranderd.
Het is een feit dat dit het perfecte moment is om een e-boek te schrijven. Wat de uitgeverij nodig heeft, zijn mensen die de wereld kunnen aanboren zoals die nu is – innovatieve denkers die de sprong naar het nieuwe millennium kunnen maken en erachter kunnen komen hoe ze oude problemen op een nieuwe manier kunnen oplossen. E-boeken zijn een nieuw en krachtig hulpmiddel voor originele denkers met frisse ideeën om informatie te verspreiden onder de miljoenen mensen die worstelen om erachter te komen hoe ze een overvloed aan verschillende dingen kunnen doen.
Stel dat u al een briljant idee heeft en de kennis om dit te ondersteunen, waarmee u een uitzonderlijk e-boek kunt schrijven. Misschien zit u achter uw computer naar een leeg scherm te staren en vraagt u zich af: ‘Waarom? Waarom zou ik alle moeite moeten doen om mijn e-boek te schrijven als het tegenwoordig zo onmogelijk is om iets gepubliceerd te krijgen?
Nou, laat me je verzekeren dat het publiceren van een e-boek heel anders is dan het publiceren van een gedrukt boek. Laten we eens kijken naar de details van hoe de print- en cyberpublicatie-industrie verschillen, en de vele redenen waarom u de sprong moet wagen en uw vingers over die toetsenborden moet laten tikken!
Het indienen van een gedrukt boek bij conventionele uitgeverijen of agenten is vergelijkbaar met het 24/7 dragen van een haarshirt. Het maakt niet uit hoe goed je boek eigenlijk is, of hoeveel kritieke diensten en mentorschrijvers je hebben verteld dat “je hebt wat nodig is”, je ingezonden manuscript blijft bij je terugkomen alsof het een boemerang is in plaats van een waardevolle mijn van informatie.
Misschien heb je wanhopig zelfpublicatie bekeken en ontdekt hoe duur een onderneming kan zijn. Voor de meeste ijdelheidpersen zijn minimale oplagen van minimaal 500 exemplaren vereist, en zelfs dat bedrag kost u duizenden dollars. De minimale oplage van sommige persen begint bij 1.000 tot 2.000 exemplaren. En dat is alleen voor het afdrukken en binden. Voeg distributie-, verzend- en promotiekosten toe en – nou, u doet de wiskunde. Zelfs als je deze route wilde gaan, heb je misschien niet dat soort geld om te riskeren.
Stel dat u al een internetbedrijf heeft met een hoogwaardige website en een kwaliteitsproduct. Een e-boek is een van de krachtigste manieren om uw bedrijf te promoten en mensen op te leiden met de kennis die u al bezit als bedrijfseigenaar van een specifiek product of dienst.
Stel dat u de afgelopen vijfentwintig jaar bonsai-bomen hebt gekweekt en getraind, en nu bent u klaar om uw kennis en ervaring te delen. Een e-boek is de perfecte manier om het grootste publiek van bonsailiefhebbers te bereiken.
E-boeken zullen niet alleen uw bedrijf promoten, ze zullen u ook helpen naam te maken voor uzelf en uw bedrijf en u te vestigen als een expert in uw vakgebied. Misschien vindt u zelfs dat u genoeg te zeggen heeft om een reeks e-boeken te rechtvaardigen. Specifieke bedrijven zijn gecompliceerd en vereisen vaak dat de verschillende aspecten worden verdeeld, zodat de lezer het volledige verhaal krijgt.
Misschien zijn uw doelen fijner afgestemd in termen van de e-boekenwereld. Misschien wilt u een heel bedrijf opbouwen rond het schrijven en publiceren van e-boeken. In wezen wilt u een e-business starten. U denkt erover om een website op te zetten om uw e-boeken te promoten en op de markt te brengen. Misschien denk je er zelfs aan om een e-zine te maken.
Een van de meest voorkomende redenen waarom mensen e-boeken lezen, is om informatie te vinden over hoe ze van hun internetbedrijven een winstgevende machine kunnen maken. En deze mensen kijken naar de schrijvers van e-boeken om hen van nieuwe ideeën en strategieën te voorzien, omdat schrijvers van e-boeken meestal mensen zijn die de nieuwe cyberspace-wereld waarin we nu leven begrijpen. Schrijvers van e-boeken zijn experts in internetmarketingcampagnes en de strategieën voor het promoten en het verspreiden van e-boeken. De cyberspace-gemeenschap heeft haar e-boeken nodig om succesvol te zijn, zodat er steeds meer e-boeken zullen worden geschreven.
Misschien wilt u partnerprogramma’s maken die ook uw e-boek op de markt zullen brengen. Partners kunnen mensen of bedrijven over de hele wereld zijn die allemaal zullen werken om uw e-boeken te verkopen. Denk hierover na? Zie je hier een succesformule?
Zoek uit wat uw onderwerp is en beperk het vervolgens. Je doel is om te streven naar specificiteit. Onderzoek wat er al is en probeer een leegte te vinden die uw e-boek zou kunnen vullen.
Hoe zit het met een e-boek over een bruidstaartbedrijf? Of een e-boek over de zorg voor oudere huisdieren? Hoe zit het met de fijne kneepjes van het verzamelen van oud aardewerk?
Je hoeft geen drie masters te hebben om over je onderwerp te schrijven. Mensen hebben advies nodig dat gemakkelijk te lezen en te begrijpen is. Ouders hebben advies nodig om met hun tieners om te gaan. Studenten moeten snel goede studievaardigheden leren. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Nadat je je e-boek hebt geschreven
Zodra u klaar bent met het schrijven van uw e-boek, zal dit uw aandacht krijgen, net als bij gedrukte boeken. Mensen zullen aarzelen om een boek te kopen van een auteur waarvan ze nog nooit hebben gehoord. Zou jij niet?
Het antwoord is simpel: geef het weg! U zult winst zien in de vorm van het promoten van uw eigen bedrijf en het bekend maken van uw naam. U zult affiliates vinden die u zullen vragen om hun links in uw e-boek te plaatsen, en deze affiliates zullen op hun beurt uw naam bekendmaken. Bijna elke beroemde auteur van e-boeken is op deze manier begonnen.
Een ander krachtig hulpmiddel om mensen naar uw e-boek te trekken, is door het interactief te maken. Bedenk iets voor hen om te doen in het boek in plaats van alleen pagina’s te produceren die statische tekst bevatten. Laat uw lezers vragenlijsten, formulieren en zelfs kruiswoordpuzzels invullen om hun kennis over een bepaald onderwerp te testen. Laat uw lezers op een link klikken waarmee ze uw boek kunnen aanbevelen aan hun vrienden en collega’s. Of voeg een echt bestelformulier toe, zodat ze aan het einde van hun leesreis gretig uw product kunnen kopen.
Wanneer mensen met boeken omgaan, worden ze een deel van de wereld van dat boek. Het feit is net zo waar voor gedrukte boeken als voor e-boeken.
Daarom zijn e-boeken zo essentieel. Ze bieden niet alleen een forum voor mensen om te leren en hun eigen gedachten te begrijpen, maar ze kunnen ook dienen om uw bedrijf tegelijkertijd te promoten.